fbpx

Persbericht: Revolutionair SkinDream bedtextiel tegen nachtzweten

Persbericht: Revolutionair SkinDream bedtextiel tegen nachtzweten

SkinBreeze, een Nederlandse startup die textielproducten ontwikkelt tegen o.a. nachtzweten, gaat de markt op. De onderneming maakte bekend dat de laatste testfase voor innovatief functioneel beddengoed succesvol is afgerond. Met het nieuwe product wordt een gezonde slaap bevorderd waardoor gebruikers overdag beter kunnen functioneren en presteren. Het beddengoed wordt gelanceerd onder de merknaam SkinDream. Een speciale crowdfundingactie moet de eerste productieserie mogelijk maken. De crowdfunding start vandaag via het internationale Kickstarter platform.

Producten
De toepassingsmogelijkheden van de gepatenteerde SkinBreeze textieltechnologie, van origine ontwikkeld om doorligwonden te helpen voorkomen, zijn legio. De startup kiest ervoor om in eerste instantie de slaapmarkt te benaderen met haar SkinDream beddengoed. De speciale structuur van het SkinDream beddengoed helpt om de huid koel en droog te houden.

SkinDream beddengoed tegen nachtzweten
Nachtzweten komt veelvuldig voor. Wereldwijd heeft 5% van de mensen er dagelijks last van, bij vrouwen in de overgang is dat zelfs 75%*. Hormonen, maar ook medicijngebruik, bepaalde ziektes en infecties hebben vaak nachtzweten tot gevolg. Een onrustig slaappatroon is slecht voor het lichamelijk herstel en kan zelfs tot vervolgklachten leiden. Ellen Geerdink, een van de oprichters van SkinBreeze: “Nachtzweten is een probleem voorveel mensen, maar je hoort er heel weinig over. Daarom is de urgentie hoog om hierop in te spelen. Er is simpelweg veel behoefte aan hulp op dit vlak. Met dit nieuwe beddengoed kunnen wij die hulp ook echt bieden.”

Enthousiaste testslapers
De jonge innovatieve startup werkt met testslapers om haar producten verder te verbeteren. Een van de testslapers is Nancy van de Ruit, schrijfster van het boek ‘De Overgang, meer dan een hot flash’ en eigenaar van Facebook community ‘Hot Flash & The Gang’. Nancy: “Ik had al van alles geprobeerd, maar niets was bestand tegen mijn nachtelijke zweetbuien. Tot ik testslaper werd van de SkinDream kussenslopen. Ik sliep verrassend veel beter omdat de sloop droog en koel bleef. Voor mij bijna onbegrijpelijk.” Lees hier het blog dat Nancy over haar testperiode schreef.
Ook professioneel wielrenner Dylan van Baarle, 28 jaar en uitkomend voor Team INEOS, reageerde gelijk enthousiast toen hem gevraagd werd de SkinDream kussensloop te testen. In 2019 werd hij eindwinnaar van de Herald Sun tour en won hij de slotetappe van het Critérium de Dauphiné. Dylan: “Vooral in de zomer heb ik last van nachtzweten. Ik woon sinds twee jaar in Monaco en de nachten kunnen daar ontzettend warm zijn. Het meest vervelende vind ik doorweekt beddengoed en het regelmatig wakker worden. Voor een topsporter is het zeer belangrijk om goed te slapen zodat je overdag kunt presteren. Daar waar mijn eigen kussensloop nat wordt, blijft de SkinDream kussensloop koel en droog. Echt een verademing! Ik ben ook erg benieuwd naar het SkinDream hoeslaken. Ik transpireer tijdens het nachtzweten over mijn hele lijf, dus het SkinDream hoeslaken is erg welkom.” Lees hier het complete verhaal van Dylan van Baarle.

Revolutionaire textieltechnologie
De verbeteringen worden gerealiseerd door een nieuwe textieltechnologie die het zogenaamde microklimaat van de huid zo optimaal mogelijk houdt. Het textiel bestaat uit meerdere lagen die samen helpen om de huid koel en droog te houden. Lees hier meer over de technologie en gebruikte materialen. Leo Smit, mede-oprichter van SkinBreeze legt uit: “Vaak wordt aangeraden om nachtkleding en beddengoed te kopen van producten zoals katoen, bamboe etc. – materialen op basis van cellulose. Maar cellulose neemt ruim 14% vocht op en houdt dat ook vast, met als gevolg een natte, klamme nacht. Wij werken met slimme synthetische textielstructuren die juist als eigenschap hebben dat ze ventileren en vocht van het lichaam wegleiden.


Kickstartercampagne

Het doel van de crowdfundingactie is om de kosten voor de productie van de eerste serie kussenslopen en hoeslakens te dekken. Via het platform van Kickstarter kunnen mensen de realisatie van het project steunen door het product vooraf te bestellen met een aantrekkelijke korting. “Afhankelijk van het moment waarop donateurs (in de crowdfunding wereld ‘backers’ genoemd) zich melden krijgen zij kortingen tussen de 20% en zelfs 50%. Als deze campagne succesvol is, zijn we van plan snel meer producten te lanceren. Denk aan additionele kleuren en meerdere maten hoeslakens bijvoorbeeld”, aldus Ellen Geerdink.

* De NICE 2015 menopauze richtlijn stelt dat 75% van de postmenopauzale vrouwen last heeft van vasomotorische klachten en dat deze klachten gemiddeld zeven jaar duren. Het bewijs hiervoor is gebaseerd op de SWAN study (Study of Women’s Health Actross the Nation) in de USA, die 1449 vrouwen volgde met frequente vasomotorische klachten van 1993 – 2013. Deze studie liet zien dat de gemiddelde duur van overgangsklachten gedurende de hele overgangsperiode – dus inclusief perimenopauze en postmenopauze – 7,4 jaar is. De gemiddelde duur van overgangsklachten na de laatste menstruatie (onderzocht bij 881 vrouwen), was 4,5 jaar.

Noot voor redactie:
Voor meer informatie: Ellen Geerdink +31 6 28 95 01 36 or ellen.geerdink@skinbreeze.nl

Over SkinBreeze
SkinBreeze is een nieuw bedrijf dat in juli 2019 is opgericht door Leo Smit en Ellen Geerdink. De startup creëert textiele producten die het microklimaat op de huid optimaal reguleren. Oorspronkelijk opgericht om producten te ontwikkelen die het ontstaan van doorligwonden tegengaan, focust SkinBreeze zich met haar SkinDream productlijn ook op toepassingen tegen het ongemak van nachtzweten. Er is een nauwe samenwerking met de textielfaculteit van Saxion Hogeschool in Enschede en diverse gezondheidsinstellingen. SkinBreeze ontvangt subsidie van het EIT Health, een onderdeel van de Europese Unie.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.

0
    0
    Jouw winkelwagen
    Jouw winkelwagen is (nog) leegTerug naar winkel